Dari Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa: "Rasulullah S.A.W menggiatkan ibadahnya pada malam-malam sepuluh terakhir Ramadhan melebihi ibadahnya pada malam-malam yang lain."

Tidak ada jalan singkat untuk mencapai kejayaan, rahsianya ialah berusaha. Mungkin berusaha sahaja tidak dapat menjamin kejayaan tetapi kalau kita tidak berusaha maka tentulah tiada peluang untuk berjaya langsung. Membaca dapat menambah Ilmu di dada sebagaimana Jauh Berjalan Luas Penglihatan

Friday, October 28, 2011

Mengapa RASULULLAH Tidak Pernah Sakit

Hari ini saya telah membeli sebuah buku sebagaimana tajuk di atas.  Ianya cerita tentang Membongkar rahsia dan formula kesihatan Rasulullah yang halal, mudah, luar biasa dan holistik.

Buku ini telah dibeli di Institut Jantung Negara pada 28 Oktober, 2011.

Mengapa saya membeli buku ini di sini?  Saya telah menemani anak saudara Zalena Ali yang telah menjalani pembedahan  di sana. Biasalah kan jika sebut sahaja IJN, semua orang maklum ianya berkaitan dengan penyakit apa.   Sambil menantikan waktu melawat , saya menziarahi kiosk-kiosk yang menjual pakaian, selipar, baju bayi, kain tudung , baju kurung, dan juga kedai buku.  Pendeknya tidaklah  boring jika menanti waktu melawat sampai.   Sebenarnya saya membelek dan membaca buku berkaitan bersedekah. Setelah membaca lebih kurang buku tersebut dengan mengambil sedikit sedutan dari makna bersedekah, sebagaimana berikut :

" Memberikan sesuatu yang telah kita guna atau pakai kepada orang lain bukanlah namanya sedekah tetapi ianya lebih berupa kepada membuang atau memberi sesuatu barang yang tidak kita perlukan lagi.  JIka mahu bersedekah adalah sesuatu benda atau barang itu mestilah sesuatu yang baru yang masih dlaam keadaan elok lagi, lebih kurang bukan "Second Hand".  Maka teringatlah saya tentang pakaian lama yang telah saya hantar atau berikan kepada orang lain baru-baru ini yang lebih kurnag tiga karung pakaian lama yang telah tidak muat lagi.