Dari Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa: "Rasulullah S.A.W menggiatkan ibadahnya pada malam-malam sepuluh terakhir Ramadhan melebihi ibadahnya pada malam-malam yang lain."

Tidak ada jalan singkat untuk mencapai kejayaan, rahsianya ialah berusaha. Mungkin berusaha sahaja tidak dapat menjamin kejayaan tetapi kalau kita tidak berusaha maka tentulah tiada peluang untuk berjaya langsung. Membaca dapat menambah Ilmu di dada sebagaimana Jauh Berjalan Luas Penglihatan

Friday, December 8, 2006

Original


Yang asal itukah yang asli?

Tamsis dan Derra Mandy, kedua-duanya terpisah oleh benua dan lautan. Tetapi di Universiti of Kingdom, Derra Mandy telah menjadi identiti yang mengelirukan, manakala di tempat kelahirannya di Muar, Tamsis turut gagal mengenali dirinya sendiri.Lebih aneh, DErra Mandy yang telah menganut agama Isalam itu ditemui bersama Stevas seorang lelaki Inggeris di sebuah hotel Glasetr.

Dia lebih gemar menggunakan nama Derra Mandy daripada Norhayati Abdullah yang diberikan oleh Tamsis, sedangkan antara dia dengan Tamsis bagaikan sinonim meskipun kedua-duanya terpisah jauh.Mastermind di sebalik semua kekalutan ini bijak tetapi apakah ia cukup kuat untuk berdepan dengan riwayat hidup Tamsis yang dibacakan oleh Liza, seorang secret admirer untuk memulihkan ingatan Tamsis?

H.M.TUAH ISKANDAR
RM14.00
ALAF 21

No comments: