Dari Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa: "Rasulullah S.A.W menggiatkan ibadahnya pada malam-malam sepuluh terakhir Ramadhan melebihi ibadahnya pada malam-malam yang lain."

Tidak ada jalan singkat untuk mencapai kejayaan, rahsianya ialah berusaha. Mungkin berusaha sahaja tidak dapat menjamin kejayaan tetapi kalau kita tidak berusaha maka tentulah tiada peluang untuk berjaya langsung. Membaca dapat menambah Ilmu di dada sebagaimana Jauh Berjalan Luas Penglihatan

Tuesday, December 5, 2006

BAGAI CAMAR DI LAUTAN


"Kembalikan cintamu padanya. Mudah-mudahan hatinya berubah dan kembali ke pangkuanmu. Kakak percaya, kehangatan cinta kalian akan lebih bahagia."Sejurus mereka terdiam.

"Ayu, sampai ke hari ini pun, kakak tidak dapat melupai suami kakak. Hidup ini bagaikan tak ada ertinya, tanpa dia. Kosong. Kosong, Ayu. Kemewahan yang kakak raih saat ini, tidak pernah membahagiakan kakak. hidup kakak bagai kapal tak berkemudi., ibarat lelayang putus tali. Sepi. Kakak sepi sekali. Kesedihan kakak bertambah kental, terutama apabila melihat kedewasaan Izzar tanpa ayahnya."


OTHMAN PUTEH
RM8.00
DEWAN BAHAS DAN PUSTAKA

No comments: