Dari Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa: "Rasulullah S.A.W menggiatkan ibadahnya pada malam-malam sepuluh terakhir Ramadhan melebihi ibadahnya pada malam-malam yang lain."

Tidak ada jalan singkat untuk mencapai kejayaan, rahsianya ialah berusaha. Mungkin berusaha sahaja tidak dapat menjamin kejayaan tetapi kalau kita tidak berusaha maka tentulah tiada peluang untuk berjaya langsung. Membaca dapat menambah Ilmu di dada sebagaimana Jauh Berjalan Luas Penglihatan

Tuesday, December 5, 2006

BERAKHIRLAH RINDU

Dia sekadar menduga , tapi dugaannya mengundang kecewa

DIA menyangkakan menduga itu suatu permulaan yang baik, demikian Idham menaruh cintanya terhadap Hanis secara bersungguh-sungguh. Anehnya Hanis yang sekian lama dikenali itu seperti jinak-jinak merpati. Semua kata cinta Idham ibarat mengirim pesan di angin lalu.Hanis sering dingin dan mengelirukan. Sehinggalah Izana datang mengharapkan kasih Idham. Hanis pula dijaring keliru dan kecewa. Apakah erti sebuah cemburu bagi Hanis, sedang cinta Idham selamanya dipandang sepi? Benarkah tiada cinta Idham terhadap Hanis? Atau Kedatangan Izana sekadar menguji kesetiaan Idham yterhadap Hanis?

SAZLINA SULAIMAN
RM19.90
NHF-Media

No comments: