Dari Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa: "Rasulullah S.A.W menggiatkan ibadahnya pada malam-malam sepuluh terakhir Ramadhan melebihi ibadahnya pada malam-malam yang lain."

Tidak ada jalan singkat untuk mencapai kejayaan, rahsianya ialah berusaha. Mungkin berusaha sahaja tidak dapat menjamin kejayaan tetapi kalau kita tidak berusaha maka tentulah tiada peluang untuk berjaya langsung. Membaca dapat menambah Ilmu di dada sebagaimana Jauh Berjalan Luas Penglihatan

Wednesday, December 6, 2006

.. dan Mimpi pun berguguran....

Dia buta hukum. Icha hidup terumbang -ambing tanpa pedoman. Dirinya ibarat layang-layang putus tali. Terbang melayang mengikut arah tiupan angin . Pertemuanya dengan Saiful Bahar merubah segalanya. Dia dihamburkan dngan kasih sayang.

Namun keindahan itu hanya sekelip mata. Ibarat hujan panas.Seribu tahun pun aku sedia berkorban....

"Icha jaga diri baik-baik. Kalau ada masa lapang, rajin-rajinlah telefon abang di sana nanti," pesan Puan Susan. Inca hanya menganggukkan kepala. Hatinya cuma Tuhan sahaja yang tahu.

"Kalau abang bercuti di Malaysia lagi, datanglah ke sini. Icha akan tunggu abang," ujarnya pada Saiful Badar yang sejak tadi duduk di sisi papanya dengan wajah yang murung. Tuk Wan dan Mak Tuk hanya memerhatikan sahaja mereka berbual.

"Insya-Allah," balas Saiful Badar sambil merenung tajam ke aras Icha.

LIANA ALIERA MALIK
RM24.90
Percetakan : Creative Enterprise

No comments: