Dari Aisyah r.a. meriwayatkan bahawa: "Rasulullah S.A.W menggiatkan ibadahnya pada malam-malam sepuluh terakhir Ramadhan melebihi ibadahnya pada malam-malam yang lain."

Tidak ada jalan singkat untuk mencapai kejayaan, rahsianya ialah berusaha. Mungkin berusaha sahaja tidak dapat menjamin kejayaan tetapi kalau kita tidak berusaha maka tentulah tiada peluang untuk berjaya langsung. Membaca dapat menambah Ilmu di dada sebagaimana Jauh Berjalan Luas Penglihatan

Wednesday, December 6, 2006

Enggang Lalu Ranting Patah

"Tutup mulutmu. Tak kira siapa mereka, sesiapa yang menjejak kami di rumah ini adalah temanmu dan jangan biarkan aku mendengar kau mengulas kelakuan mereka , seolah-olah kau itu terlalu besar dan megah! Kau orang mungkin lebih baik daripada keluarga Cunningham, tapi apa gunanya jika kau memalukkan mereka demikian - jika kau tak boleh jaga tingkat laku di meja makan, kau boleh duduk di sini dan makan di ruang dapur!"
"Jangat buat begitu , Scout. Bebaskannya di tangga belakang."
"Jem, kau gilake .... ?
"Aku kata bebaskannya di tangga belakang." Letakannya di ats tangga bawah, dan pergi semula ke katilku. Bulan September telah datang tetapi tidak membawa sedikit pun cuaca sejuk bersamanya dan kami masih tidur di serambi belakang yang didindingi oleh jaringan. Kelip-kelip masih banyak, haiwan yang merayap pada waktu malam serta serangga yang terbang memukul jaringan sepanjang musim panas, masih tidak lenyap seperti biasa apabila musim gugur tiba.

HARPER LEE
RM16.00
Dewan Bahasa dan Pustaka

2 comments:

Anonymous said...

Kalau nak jual. PM saya. 0193103627. Terima kasih.

si Aryan said...

Mane blh dapat buku ni